Romania, Bulgaria si Grecia – miniSchemgen

Chiar daca Austria a blocat pana azi intrarea deplina a Romaniei si Bulgariei in Spatiul Schengen, restul tarilor cauta solutii. Asa se face ca trei europarlamentari din Grecia, Bulgaria si Romania au propus scoaterea controalelor terestre dintre cele trei tari. Ar fi un prim pas care ar face ca turistii si firmele din cele trei tari sa nu mai stea cu orele in vama. Altfel spus, un miniShengen ar putea aparea daca ideea se va concretiza in cadrul reuniunii informale a miniştrilor Justiţiei si Afacerilor Interne ce va avea loc joi la Bruxelles.

Romania, Bulgaria si Grecia – miniSchemgen

Romania, Bulgaria si Grecia ar dori infiintarea unui  miniSchemgen in care sa nu se mai faca controlae inclusiv la granitele terestre, lucru destul de plauzibil daca ne gandim ca oricum din martie aceste controale vor dispare de la vamele aeriene si maritime  dintre aceste tari. Totusi de la o initiativa a trei parlamentari si pana la acceptul turor tarilor, inclusiv Austria si Olanda, mai e cale lunga. Important spun eu, este ca se lucreaza, cumva si candva se va ajunge la un rezultat, in favoare celor doua state care nu pot accede in spatiul Schengen. Ar mai fi Irlanda, care nu-si doreste asta, oare de ce?

Inca din 2011 Uniunea Europeana a decis ca atat Romania cat si Bulgaria indeplinesc criteriile de aderare la Spatiul Schengen, dar aici s-a terminat si drumul celor doua tari. Anul trecut s-a stabilit ca acestea sa intre totusi in grupul select al tarilor fara vama intre ele, dar doar pentru vamele aeriene si maritime. Un pas important, faptul ca vom putea da si noi vize Schengen, ca nu ne va mai intreba nimeni la aeroprt unde mergem si ce avem in valiza, etc. Dar daca vii cu masina, nu se schimba nimic. Europarlamentarii celor trei tari ( Romania, Bulgaria si Grecia ) si-au propus sa schimbe asta, sa vedem ce va iesi din initiativa lor.

Nu stiu pe cati dintre romani si bulgari vama i-a impiedicat sa mearga in Grecia, dar stiu sigur ca transportul este un calvar pentru oricine vrea sa traverseze cele trei tari. Abia astept datele statistice legate de activitatea din portul Constanta, dupa luna martie. Nu stiu daca se va schimba ceva semnificativ, poate si sutele de kilometri de autostrada promisi in 2024 si 2025 vor ajuta la ceva, dar momentan sunt sceptic.

News Reporter

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *